reklama

Ako šetriť

Racionálne šetriť je super vec. Nie že si človek odtŕha od úst, ale proste to s peniazmi vie. Ja to asi neviem a moje spôsoby šetrenia ma zväčša privedú do psychického zúfalstva. Ako dnes v nemocnici.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Potrebujem dostať injekčne náhradu synoviálnej tekutiny do svojho kolenného kĺbu (3 aplikácie), nech sa mi chrupavky pekne napapajú. Prvú injekciu som dostala v Martine, po tie ďalšie sa mi z Prahy nechcelo ísť (trasa s Českými dráhami- spiatočný lístok bez zľavy- 42 Eur). Kamarát mojej sestry mi zohnal doktora, ktorý bol ochotný mi to pichnúť v jednej z pražských nemocníc. Juuuuj, idem na to! Teda dnes som išla.- Všimnime si prvý pokus o šetrenie- nepodporenie predraženej spoločnosti s názvom České dráhy a nevycestovanie zbytočne do Eurozóny (14 hod- aj čas sú peniaze=)), keď netreba.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pánu doktorovi, veľmi ochotnému, som kúpila sladkú pozornosť- 50 Kč.- všimnime si rozdiel medzi 42 Eurami a 50 Kč- výborne!.

Veľmi sa mi nepáčilo uhradiť regulačný poplatok 30 Kč. Zaplatila som.- všimnime si, nedokázala som oklamať systém „najprv zaplatťe a potom dostanete poradové číslo"- nepodarilo sa mi ušetriť.

Nemocnica v Motole je podľa internetových stránok jedna z najväčších v ČR i v Európe. Asi áno, obchod s oblečením som ešte v žiadnej nemocnici nemala tú česť zhliadnuť. Na oddelenie som sa dostala až na druhýkrát, na recepcii mi zle poradili, kde nájdem daného pána doktora. Išla som teda už na správne ortopedické oddelenie lekárske fakulty UK, kde som sa opäť zastavila na recepcii. Pýtam na pána doktora, s ktorým som bola dohodnutá.. Hneď sa ma pani chopí a dáva ma do databázy. Toho som sa bála... „Cudzinecké! Pôjdete tam a tam a doprava."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som na cudzineckom. S nejakým arabským párom, ktorý tu chce rodiť. Že zaplatia zálohu 50 000 Kč...No bože, dúfam, že ja budem trochu viac zdarma. Európska kartička zdravotného poistenia tu neplatí. Teda pokiaľ si nedržíte malíček v sáčku s ľadom, že ste mali nehodu. Nikomu sa akútnosť môjho prípadu nezdá (ale áno, injekcia mi musí byť pichnutá dnes, týždeň po tom, ako som dostala tú prvú) a už mi aj vypisujú papier. „Potom sa tu ešte po zákroku stavte, ste samoplatca, uhradíte to u nás."- všimnime si, nebude to zdarma, vyhliadka krásneho ušetrenia sa stráca. Ale!- mám nárok na to, aby sa mi vrátil regulačný poplatok 30Kč!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pán doktor sa horlivo ospravedlňoval, že mu vôbec nedošlo, že ma popohnajú na cudzinecké. „Chcel som to inak, naozaj, ale nebojte, to bude iba takých 100 Kč." Ďakujem pekne (pán doktor bol ale skutočne zlatý).

Platím na cudzineckom. Pani nerozumie poriadne po slovensky a nechápe, že účtovať injekciu, ktorú som si doniesla zo Slovenska, nie je vhodné. Nakoniec sme sa dohodli- platím len zákrok, pravdaže. "Takže, bude to 471 Kč." Bola som tam dve minúty aj s vyzliekaním. Skoro ako keď kamarátka musela v Grécku platiť za vybratie troch pichliačov protivného morského ježka 50 Eur.

Od zlosti som zjedla darček pre doktora- mínus 50 Kč (ešte predtým, ako som vstúpila do ambulancie). Zabudla som si od vytočenia ísť vyzdvihnúť 30 Kč za regulačný poplatok, od ktorého sú samoplatcovia ušetrení - mínus 30 kč. Zaplatila som 471 Kč- mínus 471 Kč. Napriek tomu, že dnešná nemocničná akcia mala neuveriteľný potenciál dopadnúť zdarma, som v mínuse 551 Kč. Asi si zajtra odtrhnem od úst alebo čo...=)

Edita Vyšná

Edita Vyšná

Bloger 
  • Počet článkov:  143
  •  | 
  • Páči sa:  0x

rada píšem.. o veciach, ktoré ma zaujali, oslovili, nahnevali. neznamená to, že to bude niekto ďalší považovať za hodné opisu;) ..na nič nekandidujem, iba by som bola ozaj rada, aby tí, ktorí kandidujú a budú zvolení, získali daný post pre to, lebo to nie sú zlodeji a skorumpované indivíduá, a nie pre to, lebo nimi sú a klamú až moc dobre.preto niektoré tak ladené články. Zoznam autorových rubrík:  envirorozjímanieUSAšportBruselSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu