reklama

Človek zručný až vzpriamený z Fínska

Fín mi povedal, že si nemyslí, že sú iní ako iné európske národy..Ja si myslím, že sú veľmi iní. Vo vzťahoch k ženám. Nie v krajne negatívnom slova zmysle.. Tí, ktorých poznám, sú milé stvorenia. Ale ako sa Antero hneval na to, keď som ho nazvala zo srandy Homo habilisom, to nemusel=).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Nepoznám reprezentatívnu vzorku a vo Fínsku som nikdy nebola. Ale „zážitky" s tými Fínmi, ktorí sú v súčasnosti k dispozícii, alebo boli, hovoria za všetko:

„ Môžem zdvihnúť ten stôl?".- Moja otázka počas hry stolného futbalu, kedy sa loptička zastavila na mieste, kde ani jeden hráč nedotiahol.

„Hej, môžeš, počkaj, „ povedal Fín a natiahol sa po svoje pivo, ktoré na stole bolo, nech mu ho nezhodím.

Čo by urobil Slovák? Chopil by sa stola. Fín povie, že ho môžem zdvihnúť. Začali sme sa s kamarátkou Slovenkou hurónsky smiať. Neurazilo ma to, už som si na nich nejako zvykla..Aj oni sa začali smiať a bola to skutočne veselá chvíľka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď bol nedostatok miest na sedenie, z gauča sa žiadny chlapec nepostavil, keď som ja ostala stáť. Neviem, ako si to ale vysvetliť. Takou úžasnou emancipáciou? ...Keď dospejeme k tomu, že budeme mať slovenskú prezidentku, to už chlap ani žene neotvorí dvere a nedá jej prednosť ? Alebo sú Slováci takí gentlemani v celoeurópskom meradle a toto je priemer? To by bolo pekné..

Celkovo vzťah jedného pohlavia k druhému je zvláštny. Fíni často nie sú schopní komunikovať v zmiešanej spoločnosti, keď dievčatá nepoznajú, avšak vôbec im nerobí problém byť nahí v zmiešanej saune. Fíni na diskotéke vytvárajú milý homosexuálny hlúčik akoby stratených chlapcov, ktorých si treba nájsť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď jeden kamarát Fín začul, že som spala u dvoch kamarátov- Slovákov, spýtal sa: „A jeden je aspoň viac ako kamarát?"

„Prosím? Nie. Kamaráti kamaráti, žiadna šifra."

„No ale keď si u nich spala...?"

„No veď u nich, nie s nimi!"

Aha. Oni to tak nerobia, povedal druhý. Keď u niekoho spíte, asi to znamená, že aj s ním.

Takže máme tu predstaviteľov národa, pre ktorých je normálnejšie vidieť niekoho opačného pohlavia nahého ako sa s ním rozprávať. Kde kamarátstvo medzi dievčaťom a chlapcom akoby nemohlo existovať. A kde sa napriek tomu dievča v mnohých situáciách berie ako muž. A že nie sú iní. Sú zaujímaví, majú veľa kvalít, ale sú iní. Asi pôjdem špeciálne na výlet do Fínska a budem počítať, koľkokrát mi muž dal prednosť vo dverách, nech to mám "in situ"=), možno len tí, čo prišli na Erasmus, sú takíto, a v strede kontinentálnej Európe nesvoji.. A možno to bude debakel=).

Edita Vyšná

Edita Vyšná

Bloger 
  • Počet článkov:  143
  •  | 
  • Páči sa:  0x

rada píšem.. o veciach, ktoré ma zaujali, oslovili, nahnevali. neznamená to, že to bude niekto ďalší považovať za hodné opisu;) ..na nič nekandidujem, iba by som bola ozaj rada, aby tí, ktorí kandidujú a budú zvolení, získali daný post pre to, lebo to nie sú zlodeji a skorumpované indivíduá, a nie pre to, lebo nimi sú a klamú až moc dobre.preto niektoré tak ladené články. Zoznam autorových rubrík:  envirorozjímanieUSAšportBruselSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu