Bruselská hromadná doprava

Autor: Edita Vyšná | 5.8.2013 o 13:44 | (upravené 5.8.2013 o 14:14) Karma článku: 5,04 | Prečítané:  162x

Ako sa hovorí, vyspelosť spoločnosti sa nehodnotí tým, koľko ľudí má auto, ale tým, nakoľko je využívaná hromadná doprava.  Pri tejto téme sa človek nemôže nepozastaviť nad dopravou v Bruseli.  Nekvalitná doprava by teoreticky mohla ohroziť jej využívanie obyvateľmi, a preto sa povenujem tomu, ako to tam funguje, vyzerá a podobne.

 

Brusel má linky metra 1,2,5,6. Kde sa podela trojka a štvorka, ťažko povedať..Teda linky tri a štyri existujú, ale podľa mojich informácií nepredstavujú metro. Zastávka metra Schuman, ktorá je výstupnou stanicou pre európskych úradníkov, pre návštevníkov hlavnej budovy Rady Európskej únie, hlavnej budovy Európskej komisie Berlaymontu či relatívne novovzniknutej inštitúcie EEAS, vyzerá už ca 4 roky ako stavenisko a nikto nevie, kedy sa dostavia. Vo mne to vzbudzuje dojem, že bruselskí stavbári bojkotujú pokroky na stanici,lebo ju vo veľkej miere využívajú euroúradníci. Ak ste sa niekedy sťažovali trebárs na bratislavskú hlavnú stanicu, tak po vzhliadnutí Schumana (aj zastávka vlaku- nad stanicou metra) by ste si pogratulovali, že predsa len to naše hlavné mesto nejako vyzerá. Bruselská hlavná vlaková stanica (Gare Centrale) mimochodom tiež nie je blahom pre oko a je charakteristická promenádou, kde sú nasťahovaní asi všetci belgickí bezdomovci. Nehovorím, že politika vyháňať ľudí bez domova zo stanice, čo sa deje vo viacerých krajinách, je riešenie, ale každopádne deka vedľa deky ako v talianskom letovisku v podchode hlavnej stanice v Bruseli nie je takisto v poriadku. Pravda, v letných mesiacoch to vyzerá lepšie a bezdomovci vtedy možno skutočne vyhľadávajú iné miesta, napríklad takú „Bruselskú pláž" (pozn. Brusel nemá povrchový tok, iba čiastočne v podobe kanála. Malebnosť takej pláže si možno teda celkom dobre predstaviť pod slovom „hrozivé".).

Metro chodí cca raz za 4-15 minút. Tabuľa na každej stanici vždy schematicky ukazuje, kde sa vlak práve nachádza na svojej trase a kedy dorazí na zastávku, kde práve stojíte. Niekedy čakanie príde nekonečné, najmä keď tabuľa ukazuje, že metro príde za 2 minúty, už prešli štyri a vy ho ešte stále nevidíte. Nestáva sa to často, ale býva aj také.

Brusel má tiež autobusové a električkové mestské linky.  Tie prichádzajú podľa potreby, avšak ťažko povedať, že koho, lebo  vašej určite nie, občas totiž vôbec neprídu. Najlepšie je, keď sedíte v dopravnom prostriedku a ten počas jazdy zmení číslo linky. Mne sa to nestalo, ale počula som. Človek toho započuje, všakže. Ani som sa však nezamýšľala, či je to pravda, úplne si to viem predstaviť a verím, že takúto vzácnu skúsenosť niektorí ľudia získali.

Hoci je vo svete trendom, že veci fungujú 24/7, teda 24 hodín sedem dní v týždni, tak Brusel je opäť špeciálny. Nočné autobusy jazdia od polnoci do približne 2:30 (vychádza posledný autobus), pričom prvé ranné dopravné prostriedky začínajú jazdiť od piatej ráno. Polovicu noci teda nejazdí nič. Áno, existujú taxislužby, ale keď má človek platný mesačný lístok, za ktorý zaplatí 50 EUR, tak nie je úplne príjemné, že sa nemá ako dostať domov, len ak si zaplatí nejakú inú službu, lebo tá, čo má zaplatenú, nefunguje.

Bruselská hromadná doprava je radosť a slasť.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?