reklama

NYC metro

New Yorkske metro ma pre koho byt dobre..pre 10 milionov obyvatelov a pre mnohych turistov pocas celeho roka. Clovek zvyknuty na metro ceskej metropoly musi byt velmi vytoceny, prekvapeny, zdeseny. Nad sedem minut by v Prahe na metro nikto pokojne necakal. Tu? Kazdy je asi rad, ze vobec nieco obcas pride. Celok s nastupistiami, vlakmi, podchodmi vyzera ako keby sa okliesnili prispevky nan kvoli zvysenym prispevkom na armadu na nulu uz 10 rokov. Hlavne ze existuje internetova stranka o nom, kde si mozno pozriet pokroky, ktore sa na nom denne robia. Kazdy, kto pride nasraty  po kontakte s nim konecne domov po troch necakanych prestupoch mimo trasy, si to moze na nete kuknut=).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Rychlost New Yorkskeho metra sa vyrovna rychlosti nasich osobnych vlakov, ktore uz kvoli prichodu do stanice zacali spomalovat. Okrem mnozstva plagatov tej istej reklamy na baseballovych velikanov Mets zlucenou s reklamou na typicky americky Budweiser mozno natrafit vo voznoch metra na promo www stranky metra so sloganom : improving non stop. We are making improvements that you can see every dat." Cize:" Neustaly pokrok. Robime vylepsenia, ktore mozete vidiet kazdy den." Pocas cesty metra je vsak tazko zrakom postihnut zmenu, ktora by sa udiala po roku 1970.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viezla som sa okrem tohto metra uz len v parizskom, prazskom a budapestianskom, ale toto je skutocne skvost.

Kec je nejaka linka v urcitom smere vyradena z prevadzky, nikto to nehlasi. Na turnikete pri vchode do metra si treba vsimnut umne lepiacou paskou nalepeny prelepeny papierik, kde je rukou napisane "no trains towards coney island"..Sa s tym nes**u=).

Z dalsich vyznamnych sluzieb, ktore newyorkske metro ponuka za pouho pouhych 29 USD na 7 dni, mozno spomenut:

Vyhliadkovu pesiu trasu zo 4 na 8 Avenue, co je skutocne pitoreskna cinska stvrt, ked vasa oblubena linka metra zastane az o dve zastavky dalej ako ste vy chceli vystupit a vy sa musite trepat 4 Avenues a 15 streets naspat pesi. To sa obcas stava. Metro Q sa nevedno preco vyberie po trase linky R, s ktorou ma spolocnych par zastavok a potom proste len tak ide iba po tych Rkovych. Nikto nevie, kedy nastane tento okamih, je to proste v niektore vyvolene vecery. Pravdepodobne sa tam obcas teda vykonava nejake to improvement, ktore si ale na dalsi den nevsimnete. Tieto pokroky new yorkskeho metra su zvacsa o tom opravovat to, co sa nechce zmodernizovat a co ma velku kazivost. Naozaj, pohlad na metro je na zaplakanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

NY metro takisto ponuka moznost komunikacie s prijemnymi individuami, ktore vidia, ze nie ste z USA a velmi ich zaujima, preco ste merali az taku dlhu cestu z Ruska.

Nie som z Ruska.

Haha, klames.

Preco myslite? Lebo poznate iba jednu europsku krajinu?

Siroka skala kulturnych podujati je tiez hodna zaradenia do textu. Opity clovek vyberie ustnu harmoniku, Zahra, zaspieva, rozvoniava dosiroka dodaleka a potom vybera peniaze od kazdeho, kto musel pocuvat, lebo z voznov sa neda skakat. Obcasne vystupuju aj nejake backstreet breakdanceove skupiny, ale tie som este nemala tu cest vidiet. Zazila som ale mexicku skupinku v krojoch, ktori sa tiez neunavne presuvaju z vozna do vozna na najfrekventovanejsich zastavkach..Ma to svoje caro, bohuzial, peniazky som im nehodila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Su to proste ohromne zazitky, kazdy jeden raz.

Metro casto zastane medzi zastavkami a uci trpezlivosti: "We are delayed because of the traffic ahead. Please, be patient" " Meskame, a to kvoli premavke pred nami. Prosime, budte trpezlivi".Stojime aj take dve minuty. Mozno keby niektore linky nemali spolocnych 16 zastavok vkuse, taketo okamihy by sa obmedzili..

Uz sa mi ale stala aj pekna vec. Pocas cesty, ked som si citala knizku o evolucnej biologii, sa mi prihovoril chlapec ci sa mi knizka paci, ci som citala aj daco ine od toho autora a tak. Isiel iba chvilu, ale ta cast trasy prijemne ubehla. Ani v 10 milionovom meste nemusi byt kazdy kazdemu lahostajny. Aj v tak malo podnetnom a naozaj hroznom prostredi ako je NYC metro mozno vidiet ludi a vyjst odtial s usmevom.

Edita Vyšná

Edita Vyšná

Bloger 
  • Počet článkov:  143
  •  | 
  • Páči sa:  0x

rada píšem.. o veciach, ktoré ma zaujali, oslovili, nahnevali. neznamená to, že to bude niekto ďalší považovať za hodné opisu;) ..na nič nekandidujem, iba by som bola ozaj rada, aby tí, ktorí kandidujú a budú zvolení, získali daný post pre to, lebo to nie sú zlodeji a skorumpované indivíduá, a nie pre to, lebo nimi sú a klamú až moc dobre.preto niektoré tak ladené články. Zoznam autorových rubrík:  envirorozjímanieUSAšportBruselSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu