Fastfoodové reštaurácie vznikli za účelom minimalizácie nákladov pre prevádzkovateľov, maximalizácie zisku a zaplátania diery na trhu, kde chýbal lacný produkt reštauračných zariadení.
V Amerike to všetko platí:
Minimalizácia nákladov vďaka mechanizácii výroby, kde podriadení pracovníci (ako v službách, tak aj na bitúnkoch) sú kvalifikovaní na jednu jedinú činnosť, preto im netreba veľa zaplatiť a taktiež sú ľahko nahraditeľní.
Maximalizácia zisku je spojená s minimálnou mzdou zamestnancov a obľúbenosťou fastfoodových reštaurácií.
Mnohonásobne lacnejší produkt, na ktorý cenovo nemá žiadna tradičná reštaurácia.
U nás (SR a ČR):
Pracovníci majú rovnakú pozíciu ako v USA.
Zisky s výnimkou reťazca Burger King sú značné.
Avšak: fastfoodové reštaurácie u nás nevyplnili trh produktom, ktorý je lacný.
Burger Kingové menu v obrazoch vo vnútri reštaurácií vidno aj z ulice (dnu som nikdy nebola, takže som ich mohla vidieť len z ulice). Ponúkajú to najlepšie..Za vyše 100 Kč. McDonald´s- pokiaľ si nejdete po minižemľu (podľa mňa je z medziproduktov odsírenia ropy alebo z čoho), ktorá je súčasťou cheeseburgera za 20 Kč, tak takých 80 Kč zaplatíte. KFC má svoje super kurčatá z Kentucky tiež za cenu, ako keby pochádzali z voľného chovu.
Reštaurácie v ČR (SR), či už sú tradičné české (slovenské), alebo iné, ponúkajú niekedy poctivé jedlo za cenu, ktorá sa môže rovnať cenám jedla vo fastfoodových reštauráciách. Väčšinou je ale o niečo drahšie. Pokiaľ však neobedovávate v salóniku v hoteli Hilton, tak na jedlo 2-3krát drahšie ako by ste dostali v Burger Kingu, natrafíte zriedka. V USA naopak na jedlo v reštaurácii, ktoré je 10 krát drahšie ako fastfoodové, natrafíte ľahko. McDonald´s v USA ponúka medziiným aj Dollar Meal. Ide o veľmi limitovaný počet produktov, ale aj tak: u nás nič od nich nestojí iba dolár (mám na mysli burger).
Anglickú konverzáciu ma učia dvaja Američania. Na jednej hodine sa sami od seba opýtali, ako vnímame fastfoody. Spýtali sa preto, lebo si všimli, že je u nás úplne iný pomer medzi cenou kvalitného a cenou nehodnotného jedla a zaujímalo ich, či do fastfoodov chodíme. Podľa vlastných slov: „Keby bol u nás taký pomer medzi cenou jedla tradičných reštaurácií a fastfoodových reštaurácií, nikdy by som si tam nič nekúpil. A asi ani nikto iný."
Drží sa u nás nekvalitné, nutrične nehodnotné, mnohými považované za hnusné jedlo. Kvôli tomu, lebo k nám prišlo z USA so sloganom lacné, rýchle a delikátne. A ktoré by si pravdepodobne nikto v USA nekúpil, keby stálo toľko ako v našich podmienkach. Sme vernejšie fastfood národy ako USA. Klobúk dolu.