reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Edita Vyšná

Edita Vyšná

Bloger 
  • Počet článkov:  143
  •  | 
  • Páči sa:  0x

rada píšem.. o veciach, ktoré ma zaujali, oslovili, nahnevali. neznamená to, že to bude niekto ďalší považovať za hodné opisu;) ..na nič nekandidujem, iba by som bola ozaj rada, aby tí, ktorí kandidujú a budú zvolení, získali daný post pre to, lebo to nie sú zlodeji a skorumpované indivíduá, a nie pre to, lebo nimi sú a klamú až moc dobre.preto niektoré tak ladené články. Zoznam autorových rubrík:  envirorozjímanieUSAšportBruselSúkromnéNezaradené

reklama

USA

Opäť o lete so Southwestern Co., s ospravedlnením sa v jednej veci

Edita Vyšná

Opäť o lete so Southwestern Co., s ospravedlnením sa v jednej veci

Byť podomovým predajcom kníh cez SW Company je v kurze. V článku, v ktorom som o lete so SW nedávno písala, som uvádzala, že tento letný job prevracia koncept víz J-1 a odvolávala som sa na článok právnika Ersuna Warnckeho. Klamať a zavádzať som nemienila. O tom, že pracovať v USA bez udanej hodinovej mzdy, či ako „independent contractor" môže byť nelegálne, píše viacero zdrojov (v texte nižšie). Avšak ospravedlňujem sa, ak je všetko tip top právne podložené. Článok bude ale aj tak hlavne o tom, aké môže byť leto, ktorému sa študenti dobrovoľne upíšu.

  • 2. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 767x
  • 0
In Loving Memory/S laskou spominame

Edita Vyšná

In Loving Memory/S laskou spominame

Ked som sa v New Yorku ocitla toto leto, vobec som si neuvedomila, ze je to pre New Yorkcanov iny rok..Lebo takto pred 10 rokmi americky narod pocitil strasnu zlobu, krutost, ktora sa nazyva aj boj za boha, dobro, proti americkemu kapitalizmu...9/12/2001 asi jedinykrat v historii zhasli svetla Times Square...Tak o desat rokov neskor sa ludia strachovali, ze boj za vyssiu moc a dobro udrie znova. Bolo to vcera, ako boli uzavrete niektore stanice metra, uzavrete niektore ulice pre automobilovu dopravu, ako boli velmi posilnene policajne hliadky, ked sa na niektorych uliciach v dolnom Manhattane kontrolovali doklady totoznosti. Vcera bolo 11. Septembra 2011.

  • 12. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 403x
  • 4
Charita

Edita Vyšná

Charita

Pod pojmom charita si predstavime nieco, co predstavuje minimalny zisk alebo ziaden. Neziskova organizacia je tiez preto neziskova, lebo v podstate vsetok potencialny zisk z nej putuje na ine, uzasne ucely a ciele. Nie?

  • 19. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 252x
  • 16
Nikdy nic nenaucim, ale budem tu navzdy, kto som?

Edita Vyšná

Nikdy nic nenaucim, ale budem tu navzdy, kto som?

Ked niekto chce na velmi narocnu a nezmyselnu pracovnu poziciu recruitovat jedince neznale prostredia, obycajov, kultury, jasne, ze podmienky prikrasli. Tak ked sa niekomu zda, ze by ste aj sebe aj jemu ako manazerovi mohli zarobit vela penazi predavanim vzdelavacich knih ako podomovy obchodnik, tak vam toho moze nahovorit. Ako Americanom zalezi na vzdelani a radi vsetko schytia do vlastnych ruk, ked vzdelavaci system nestiha. S tym som sa stretla velmi ojedinele. Pozerala som ale o tom film. Rodicia registruju prepadakovost skolskeho systemu svojej krajiny, chcu, aby ich deti mali viac ako maju oni.Krasny dokumentarny film Waiting for Superman.

  • 15. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 528x
  • 6
Po co netreba ist do USA

Edita Vyšná

Po co netreba ist do USA

Ktora je najznamejsia sportova hala na svete? Madison Square Garden hovori ze Madison Square Garden. Pri vchode Vas vita Gaborik a dalsi traja sucasni hraci NY Rangers. A Gretzky. A plagaty NBA hracov este s divnymi kratkymi kratasmi. Dalej sa clovek nedostane. Zatvorene. Otvarame v oktobri. Nuz, ked je clovek sialeny a najviac chce v USA vidiet NBA alebo NHL zapasy, aspon predsezonne, tak ostane sklamany. Otvorena je ina hala, Prudential Center. Hra sa tam teraz. Basket. Skoda, ze zensky.

  • 7. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 035x
  • 0
reklama
Ako som rozmyslala ako svedok

Edita Vyšná

Ako som rozmyslala ako svedok

Svedectvo v problematike trestneho cinu je velmi vyznamna vec. Po predvcerajsej skusenosti vidim, ze mnohokrat vlastne nema nijaku vypovednu hodnotu a pripadu moze len pritazit. A hlavne cloveku.

  • 6. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 760x
  • 10
Inkognito=)

Edita Vyšná

Inkognito=)

Vo Phoenixe som pracovala ako podomovy obchodnik knih (velmi kratko). Ucili nas, ako ist na potencialnych zakaznikov: Ked sa dostaneme dnu, mame sa opriet o hocijaku hlupost a pochvalit trebars aj kvetinac s umierajucou rastlinou, aby sme pohladili ego rodiny. Ja som raz mala docinenia s oteckom. Jeho domov ma zaujal. Sportovy fanusik. Vsade boli fotografie hracov americkeho futbalu.  Pan sa volal Todd Peat. Mal asi 180 kg a presne tak sa pohyboval.

  • 29. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 408x
  • 0
Som Isaac, som z USA a viem...

Edita Vyšná

Som Isaac, som z USA a viem...

O Americanoch sa hovori, aki su hlupi. Vsade su hlupi ludia. Ide vsak minimalne o narod, ktory vseobecne nezaujima nijaky iny narod, nijaky iny kusok sveta. Nadviazala som zakladnu konverzaciu "Som zahranicny vymenny student z Europy" s vela ludmi. A obcas ( raz) ma niekto prekvapil..

  • 28. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 399x
  • 20
ani phoenix nie je len cierny.pre mna

Edita Vyšná

ani phoenix nie je len cierny.pre mna

Phoenix sa mi nepacil. Kazdemu, kto sa pyta, ako hodnotim cas tam straveny, hovorim, ze bol zabity. Nie je to ale celkom uplne pravda, len to nechcem cudzim ludom rozvadzat. Ich otazky "ako bolo vo phoenixe?" aj tak nie su o tom, ze chcu pocut nejaku hlboku analyzu. Aj How are you doing (Ako sa mas) je iba pozdrav. Nikoho nezaujima, ako sa mate. Takze aj "How was Phoenix?" je v americkom ponati len take akesi "Aha, bola si vo Phoenixe". Tragikomicky opis toho, ako som kazdy den klopala na milion dveri a pytala si vodu je dostacujuci. Rozvijem teplotnu situaciu- 120 stupnov Fahrenheita v tieni, co je 48,8888888 stupnov Celzia- a je to hned jasne- peklo na zemi..teda ak nie ste fenek, tomu by sa pacilo..ale feneci nie su zvierata Noveho sveta. asi ani ja.a urcite nie pustneho...Takze ako tam bolo. Zle. Pre Slovakov mozem na blog napisat aj nieco hlbsie, krajsie. O niecom, co urobilo z Phoenixu, z mesta, kde sa viac ako 2 tyzdne neda vydrzat, miesto, kde stale v istom zmysle budem daco mat.

  • 26. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 070x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu